A participatory project experience in the Anglo/UFPel Campus square

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46421/sbqp.v8i.3879

Abstract

The objective of the study is to report the application of DRUP (Rapid Urban Participatory Diagnosis), to discuss the results obtained through this tool adopted in the process of elaborating the project of the square, located in front of the Anglo campus, where there is a land, currently without use, acquired by the Federal University of Pelotas along with the original buildings of an old slaughterhouse. The purpose of DRUP is to indicate the needs and expectations of the population in relation to the proposed leisure area, in addition to revealing other quality and deficit indicators of the places where the tool was applied.

Author Biographies

Luana Helena Loureiro Alves dos Santos, Universidade Federal de Pelotas

Graduanda no curso de Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal de Pelotas (Pelotas, RS, Brasil)

Maíla Machado Diniz, Universidade Federal de Pelotas

Graduação em ARQUITETURA e URBANISMO Faculdade Anhanguera de Pelotas (Pelotas, RS, Brasil)

Tainá da Silva Gautério, Universidade Federal de Pelotas

Técnica em geoprocessamento pelo Instituto Federal do Rio Grande e graduanda no curso de Arquitetura e Urbanismo da Universidade Federal de Pelotas (Pelotas, RS, Brasil)

Nirce Saffer Medvedovski, Universidade Federal de Pelotas

Doutorado em Estruturas Ambientais Urbanas pela Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo (São Paulo, SP, Brasil). Professor Titular da Universidade Federal de Pelotas no curso de graduação em Arquitetura e Urbanismo e no Programa de Pós Graduação em Arquitetura e Urbanismo (Pelotas, RS, Brasil). 

References

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Published

2023-10-28

How to Cite

Santos, L. H. L. A. dos, Diniz, M. M., Gautério, T. da S., & Medvedovski, N. S. . (2023). A participatory project experience in the Anglo/UFPel Campus square. SIMPÓSIO BRASILEIRO DE QUALIDADE DE PROJETO DO AMBIENTE CONSTRUÍDO, 8(1). https://doi.org/10.46421/sbqp.v8i.3879

Issue

Section

DESEMPENHO - PROCESSOS AVALIATIVOS: DO PROJETO À PÓS-OCUPAÇÃO