The Social dimension of ecodevelopment and the design of educational buildings

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46421/entac.v19i1.2081

Keywords:

School spaces (social areas), Citizenshio, Social sustainability, Post-Ocuppancy Evaluation

Abstract

The contemporary lower secondary school´s social areas – object smart - may undertake inclusive role and communicate social values, as well as a safety environment. Thus, the types of perimeters´s design become essential for the school´s architecture and can guarantee social participation if thought in a responsiveness and transparency way. This paper aims to present an added value´s overview for these set of areas achieved throughout the Brazilian Republic in Sao Paulo, promoting attention, and showing bottlenecks, based on the assumption that institutional buildings are not constructed to enhance theses architectural program zone, which hamper social exercise and citizenship.

Author Biographies

Rosaria Ono, Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo

Doutorado (1997) e livre-docência pela Universidade de São Paulo (2010). Mestrado em Engenharia por Nagoya University (1991) no Japão. Graduação em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade de São Paulo (1987). 

Carmen Donat, Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo

Mestrado em arquitetura e urbanismo pela Faculdade de Arquitetura e Urbanismo da Universidade de São Paulo (2021). Graduação em arquitetura e urbanismo pelo Centro Universitário Belas Artes de São Paulo (2001).

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Published

2022-11-07

How to Cite

ONO, Rosaria; DONAT, Carmen. The Social dimension of ecodevelopment and the design of educational buildings. In: NATIONAL MEETING OF BUILT ENVIRONMENT TECHNOLOGY, 19., 2022. Anais [...]. Porto Alegre: ANTAC, 2022. p. 1–13. DOI: 10.46421/entac.v19i1.2081. Disponível em: https://eventos.antac.org.br/index.php/entac/article/view/2081. Acesso em: 24 nov. 2024.

Issue

Section

(Inativa) Desenvolvimento Sustentável

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